NutriFair lancerer online platform

På den kommende NutriFair-messe kan de besøgende gøre brug af en ny digital platform. Her får de mulighed for at skræddersy deres eget program for messen, tilgå udstillernes informationer og se alle oplæg fra den store scene - også når de er hjemme igen.

Alle udstillere på NutriFair vil nu få en profil på messens online platform, som netop er blevet lanceret på NutriFairs pre-event for udstillere, i går torsdag d. 16. december. Den 3. januar bliver platformen også tilgængelig for besøgende.

Den nye digitale platform hedder NutriFair Online og kan både tilgås fra mobilen og computeren. NutriFair Online skal bringe besøgende og udstillere tættere på hinanden – både inden, under og efter messen.

 

”Både udstillere og besøgende kan møde op ekstra godt forberedt til den kommende messe. Vi er nemlig rigtig glade for at kunne løfte sløret for, at allerede inden messen begynder, kan besøgende møde udstillerne på vores nye platform. Vi synes i høj grad, at tiden nu er ind til at tilbyde både udstillere og besøgende et bedre digitalt univers i forbindelsen med messen, og hvilken bedre anledning end at gøre det i forbindelse med vores 10års jubilæum,” forklarer projektleder på NutriFair Ida Brøgger Hahn.

”Jeg er sikker på, at vi, med den nye platform, kommer til at forbedre messeoplevelsen – gøre den mere overskuelig for gæsterne og samtidig tilbyde udstillerne bedre muligheder for markedsføring og for at fastholde kunderne efter messen.”

På NutriFair Online, som er udviklet i samarbejde med Effektiv Landbrug, vil besøgende kunne planlægge deres messebesøg ud fra en interaktive udstillerliste, sammensætte deres eget program, følge med i de seneste produktnyheder og tilbud samt gense dele af sceneprogrammet efter messen.

Gør udstillerne mere synlige

På platformen har hver udstiller en profil, som kommer til at erstatte den nuværende udstillerliste. Her kan udstillerne præsenterer sig selv, dele deres kontaktoplysninger og linke til website og sociale medie platforme. Og med et interaktivt kort er der ingen stande, der går ubemærket hen.

”Vi tilbyder alle udstillerne en profil, hvorfra de bliver markedsført imod gæsterne. Den nye profil er et meget bedre markedsføringsprodukt, end den udstillerliste, som vi tidligere benyttede på NutriFair. For nogle udstillere vil basis-profilen være tilstrækkelig for at opnå deres målsætninger med messen, mens det for andre vil være meget værdifuldt, at flere eksponeringsmuligheder nu åbnes op via en premium profil, som kan tilkøbes,” fortæller Ida Brøgger Hahn. Hun fortsætter:

”Med premium-profilen vil det være muligt at lave en gennemført kommunikationsindsats, som samler både produktvejledninger, videoer, messetilbud, events og konkurrencer på standen samt lead-indsamling. Vi kommer også til at kunne lede flere gæster ind på profilerne med presseomtaler med videre.”

Digitalisering giver nye muligheder

NutriFair Online er et supplement til den fysiske messe, og skal underbygge mødet mellem besøgende og udstillere, ikke erstatte det.

”Det fysiske møde mellem mennesker er stadig helt essentielt for at skabe gode kontakter, og med den nye platform sørger vi for at udstillerne bliver mere synlige, og at de kan prioritere det fysiske møde,” siger Ida Brøgger Hahn.

”Ved et enkelt tryk på en knap kan besøgende deltage i konkurrencer eller benytte sig af særlige tilbud uden gentagne gange, at skrive sin email-adresse ned på et stykke papir,” forklarer projektlederen.

Den holdning er Marketing Manager ved Alltech Gitte Petersen meget enig i. Hun var med, da Alltech lancerede online-platformen One Conference for deres egen messe.

”Det giver udstillerne en langt større rækkevidde, og de kan få deres indhold til at leve længere. Samtidigt kan besøgende komme tilbage og se oplæg eller informationer fra standen igen.”

All Tech er en verdensførende virksomhed inden for husdyrsundhed og -ernæring, som sidste år måtte aflyse sin årlige konference, the Alltech ONE Conference, grundet Corona. De ændrede derfor deres fysiske event til en virtuel event, som blev afholdt på en digital platform, de selv havde skabt. Succesen ved at blive digital var ikke til at tage fejl af.

”Virksomhederne får mulighed for at forberede sig yderligere på at gøre et godt førstehåndsindtryk – ved at skabe et digitalt mødested, kan de være endnu klarere i deres budskaber og nå ud til flere deltagere,” siger marketing manager Gitte Petersen.

Alltechs administrerende direktør Morten Hansen er en del af NutriFairsansen messekomité, og Alltechs mange gode erfaringer fra deres digitale konference kommer i spil til lanceringen af NutriFair Online. Gitte Petersen har også ageret sparringspartner for NutriFair, og hun mener, at NutriFair vil kunne blive beriget med samme gode fordele gennem digitaliseringen.

”De besøgende har mulighed for at lave sit eget program og de kan læse introduktion til emner på messen forud for dagen. Er der en stand, som udlodder præmier, eller måske har en slags ”happy hour”, så kan udstillerne skabe opmærksom omkring dette på deres firmaprofiler,” forklarer hun.

FAKTA

- NutriFair Online blev lanceret for udstillere til messens pre-event torsdag 16. december 2021 i Messe C

- NutriFair Online vil blive gjort tilgængelig for besøgende 3. januar 2022

- Platformen er udviklet i samarbejde med Effektiv Landbrug og bliver gjort tilgængelig i en basisversion for alle udstillere

- Det er muligt for udstillere at tilkøbe en premium profil med mulighed for blandt andet video-deling, markedsføring i form af tilbud og konkurrencer samt ekstra eksponering

- Alle besøgende kan tilgå NutriFair Online forud for messen, hvor de selv kan sammensætte messeprogram og orientere sig i den interaktive halplan for messen